Ogłoszenie o naborze - Kierownik Zespołu ds. Realizacji Świadczeń
Sochaczew, dn. 28.04.2022 r.
Informacja o wyniku naboru
Dotyczy: nabór na stanowisko Kierownika Zespołu ds. realizacji świadczeń w Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie.
Informacja o wyniku naboru KZRS.pdf
Sochaczew, dn. 13.04.2022 r.
Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Kierownika Zespołu ds. Realizacji Świadczeń
w Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie.
Wymiar etatu: 1/1
Wymagania konieczne (obligatoryjne):
- Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku administracja, ekonomia, prawo;
- Doświadczenie zawodowe: minimum 5 lat, w tym 3 lata doświadczenia w świadczeniach rodzinnych lub funduszu alimentacyjnym (mile widziane doświadczenie na stanowisku kierowniczym w OPS w dziale ds. realizacji świadczeń);
- Znajomość przepisów z zakresu:
- Ustawy o świadczeniach rodzinnych;
- Ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- Ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- Ustawa o pomocy społecznej;
- Kodeks Postępowania administracyjnego;
- Ustawy o postępowanie egzekucyjnym w administracji;
- inne przepisy wykonawcze związane z w/w ustawami;
- Obywatelstwo: polskie;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Niekaralność za przestępstwo umyślne;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- Doświadczenie min. pół roku w kierowaniu zespołem.
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w księgowości budżetowej jednostek samorządowych min. 3 lata;
- Doświadczenie w rozpatrywaniu spraw związanych ze świadczeniami rodzinnymi, funduszem alimentacyjnym,
- Posiadanie wiedzy ogólnej z zakresu:
- Problematyki samorządowej, dotyczącej funkcjonowania struktur samorządowych i realizowanych przez organy samorządowe zadań;
- Ochrony danych osobowych;
- Systemu ubezpieczeń społecznych, w tym ubezpieczenia społecznego rolników;
- Ubezpieczenia zdrowotnego;
- Programu „Czyste powietrze”;
- Kodeksu cywilnego;
- Kodeksu postępowania cywilnego;
- Kodeksu Rodzinnego i opiekuńczego;
- Finansów publicznych.
- Biegła obsługa pakietu biurowego MS Office, programu merytorycznego TopTeam, programy Sygnity oraz programu PomostSTD, Płatnik;
- Zdolności organizacyjne i interpersonalne;
- Zdolności analityczne oraz pracy z danymi statystycznymi;
- Samodzielność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;
Ogólny zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Kierowanie i nadzór nad pracami działu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
- Prowadzenie postępowań, wykonywanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych i wydawanie w tych sprawach decyzji, oraz prowadzenie spraw zgodnie z posiadanymi upoważnieniami;
- Koordynacja realizacji świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, w tym przyjmowania wniosków, prowadzenia ewidencji i dokumentacji osób korzystających ze świadczeń;
- Udzielanie interesantom niezbędnych informacji dotyczących świadczeń im przysługujących a także w pozostałym zakresie;
- Prowadzenie postępowań wyjaśniających i sprawdzających w sprawie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
- Prowadzenie i koordynowanie postępowań odwoławczych do organów wyższej instancji;
- Nadzór i kontrola nad współpracą z Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim w związku z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
- Sporządzanie sprawozdań i analiz z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego;
- Szacowanie potrzeb finansowych na realizację świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
- Koordynacja i nadzór nad procesem rejestrowania, wyrejestrowywania osób objętych ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym w związku z otrzymywanymi świadczeniami z zakresu świadczeń rodzinnych i pomocy społecznej;
- Koordynacja i nadzór nad sporządzaniem miesięcznych deklaracji rozliczeniowych osób objętych ubezpieczeniem z mocy przysługujących świadczeń;
- Koordynacja i nadzór nad wykonywaniem miesięcznych korekt dokumentów rozliczeniowych w ZUS;
- Nadzór na realizacją świadczeń z zakresu ustawy o pomocy społecznej;
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu pomocy społecznej w tym:
- oceny zasobów pomocy społecznej,
- sprawozdań merytorycznych dotyczących realizowanych świadczeń z pomocy społecznej,
- sprawozdań dotyczących składek zdrowotnych i emerytalnych,
- pozostałych sprawozdań jakie ukazują się do realizacji;
- Szacowanie potrzeb finansowych na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej;
- Nadzór i kontrola nad prowadzonymi postępowaniami z zakresu świadczeń nienależnie pobranych wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy „za życiem”, ustawy o funduszu alimentacyjnym;
- Nadzór nad prowadzeniem postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń z zakresu pomocy społecznej;
- Prowadzenie, nadzór i kontrola nad postępowaniami egzekucyjnymi prowadzonymi w związku z nienależnie pobranymi świadczeniami, w tym:
- postępowania wynikające z ustawy o postępowania egzekucyjnym w administracji,
- postępowania wynikające z Kodeksu Postępowania Cywilnego;
- Współpraca z innymi działami, zespołami i sekcjami w Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie w związku z wykonywanymi obowiązkami;
- Współpraca z innymi organami w tym z Urzędem Miasta w Sochaczewie, Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim, Urzędami Skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w związku z wykonywanymi obowiązkami.
Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej;
- Oświadczenie osoby przystępującej do naboru, że nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne – własnoręcznie podpisane;
- Oświadczenie osoby przystępującej do naboru, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych - własnoręcznie podpisane;
- Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na tym stanowisku – własnoręcznie podpisane;
- Klauzula wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie CUS, przy Al.600-lecia 90 – w sekretariacie pokój nr 213, pocztą na adres Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie Al.600-lecia 90, 96-500 Sochaczew w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownika Zespołu ds. Realizacji Świadczeń” lub na adres e-mail: sekretariat@cussochaczew.pl (w tytule proszę wpisać „Nabór na stanowisko Kierownika Zespołu ds. Realizacji Świadczeń”).
Dokumenty przyjmowane będą w terminie do dnia 27.04.2022 r. do godziny 15.00.
Dokumenty aplikacyjne wymagane w ogłoszeniu o naborze, przesłane pocztą lub pocztą kurierską uważa się za doręczone w terminie, jeżeli zostaną dostarczone do sekretariatu CUS do godziny 15:00 dnia 27.04.2022 r.
Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.
Nadesłane dokumenty aplikacyjne będą zwracane nadawcy po zakończeniu naboru.