przejdź do Sochaczew.pl
Sochaczew
184518 odwiedzin

Ogłoszenie o naborze - Kierownik Zespołu ds. Realizacji Świadczeń

A A A

Sochaczew, dn. 28.04.2022 r.

 

Informacja o wyniku naboru


Dotyczy: nabór na stanowisko Kierownika Zespołu ds. realizacji świadczeń w Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie.

 

Informacja o wyniku naboru KZRS.pdf

 

 


Sochaczew, dn. 13.04.2022 r.

 

 

Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

 Kierownika Zespołu ds. Realizacji Świadczeń

w Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie.



Wymiar etatu: 1/1

Wymagania konieczne (obligatoryjne):

  1. Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku administracja, ekonomia, prawo;
  2. Doświadczenie zawodowe: minimum 5 lat, w tym 3 lata doświadczenia w świadczeniach rodzinnych lub funduszu alimentacyjnym (mile widziane doświadczenie na stanowisku kierowniczym w OPS w dziale ds. realizacji świadczeń);
  3. Znajomość przepisów z zakresu:
  • Ustawy o świadczeniach rodzinnych;
  • Ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  • Ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  • Ustawa o pomocy społecznej;
  • Kodeks Postępowania administracyjnego;
  • Ustawy o postępowanie egzekucyjnym w administracji;

- inne przepisy wykonawcze związane z w/w ustawami;

  1. Obywatelstwo: polskie;
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. Niekaralność za przestępstwo umyślne;
  4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  5. Doświadczenie min. pół roku w kierowaniu zespołem.

 

Wymagania dodatkowe:

  1. Doświadczenie w księgowości budżetowej jednostek samorządowych min. 3 lata;
  2. Doświadczenie w rozpatrywaniu spraw związanych ze świadczeniami rodzinnymi, funduszem alimentacyjnym,
  3. Posiadanie wiedzy ogólnej z zakresu:
  • Problematyki samorządowej, dotyczącej funkcjonowania struktur samorządowych i realizowanych przez organy samorządowe zadań;
  • Ochrony danych osobowych;
  • Systemu ubezpieczeń społecznych, w tym ubezpieczenia społecznego rolników;
  • Ubezpieczenia zdrowotnego;
  • Programu „Czyste powietrze”;
  • Kodeksu cywilnego;
  • Kodeksu postępowania cywilnego;
  • Kodeksu Rodzinnego i opiekuńczego;
  • Finansów publicznych.
  1. Biegła obsługa pakietu biurowego MS Office, programu merytorycznego TopTeam, programy Sygnity oraz programu PomostSTD, Płatnik;
  2. Zdolności organizacyjne i interpersonalne;
  3. Zdolności analityczne oraz pracy z danymi statystycznymi;
  4. Samodzielność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;

 

Ogólny zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Kierowanie i nadzór nad pracami działu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
  2. Prowadzenie postępowań, wykonywanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych i wydawanie w tych sprawach decyzji, oraz prowadzenie spraw zgodnie z posiadanymi upoważnieniami;
  3. Koordynacja realizacji świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, w tym przyjmowania wniosków, prowadzenia ewidencji i dokumentacji osób korzystających ze świadczeń;
  4. Udzielanie interesantom niezbędnych informacji dotyczących świadczeń im przysługujących a także w pozostałym zakresie;
  5. Prowadzenie postępowań wyjaśniających i sprawdzających w sprawie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
  6. Prowadzenie i koordynowanie postępowań odwoławczych do organów wyższej instancji;
  7. Nadzór i kontrola nad współpracą z Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim w związku z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
  8. Sporządzanie sprawozdań i analiz z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego;
  9. Szacowanie potrzeb finansowych na realizację świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
  10. Koordynacja i nadzór nad procesem rejestrowania, wyrejestrowywania osób objętych ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym w związku z otrzymywanymi świadczeniami z zakresu świadczeń rodzinnych i pomocy społecznej;
  11. Koordynacja i nadzór nad sporządzaniem miesięcznych deklaracji rozliczeniowych osób objętych ubezpieczeniem z mocy przysługujących świadczeń;
  12. Koordynacja i nadzór nad wykonywaniem miesięcznych korekt dokumentów rozliczeniowych w ZUS;
  13. Nadzór na realizacją świadczeń z zakresu ustawy o pomocy społecznej;
  14. Sporządzanie sprawozdań z zakresu pomocy społecznej w tym:
  • oceny zasobów pomocy społecznej, 
  • sprawozdań merytorycznych dotyczących realizowanych świadczeń z pomocy społecznej,
  • sprawozdań dotyczących składek zdrowotnych i emerytalnych,
  • pozostałych sprawozdań jakie ukazują się do realizacji;
  1. Szacowanie potrzeb finansowych na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej;
  2. Nadzór i kontrola nad prowadzonymi postępowaniami z zakresu świadczeń nienależnie pobranych wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy „za życiem”, ustawy o funduszu alimentacyjnym;
  3. Nadzór nad prowadzeniem postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń z zakresu pomocy społecznej;
  4. Prowadzenie, nadzór i kontrola nad postępowaniami egzekucyjnymi prowadzonymi w związku z nienależnie pobranymi świadczeniami, w tym:
  • postępowania wynikające z ustawy o postępowania egzekucyjnym w administracji,
  • postępowania wynikające z Kodeksu Postępowania Cywilnego;
  1. Współpraca z innymi działami, zespołami i sekcjami w Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie w związku z wykonywanymi obowiązkami;
  2. Współpraca z innymi organami w tym z Urzędem Miasta w Sochaczewie, Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim, Urzędami Skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w związku z wykonywanymi obowiązkami.

 

Wymagane dokumenty:  

  1. CV i list motywacyjny;
  2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej;
  4. Oświadczenie osoby przystępującej do naboru, że nie była skazana prawomocnym wyrokiem  sądu  za  przestępstwo umyślne – własnoręcznie podpisane;
  5. Oświadczenie osoby przystępującej do naboru, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych - własnoręcznie podpisane;
  6. Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na tym stanowisku – własnoręcznie podpisane;
  7. Klauzula wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie CUS, przy Al.600-lecia 90 – w sekretariacie pokój nr 213, pocztą na adres Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie Al.600-lecia 90, 96-500 Sochaczew w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownika Zespołu ds. Realizacji Świadczeń” lub na adres e-mail: sekretariat@cussochaczew.pl (w tytule proszę wpisać „Nabór na stanowisko Kierownika Zespołu ds. Realizacji Świadczeń”).

 

Dokumenty przyjmowane będą w terminie do dnia 27.04.2022 r. do godziny  15.00.

 

Dokumenty aplikacyjne wymagane w ogłoszeniu o naborze, przesłane pocztą lub pocztą  kurierską  uważa  się  za  doręczone  w  terminie, jeżeli  zostaną dostarczone do sekretariatu CUS do godziny 15:00  dnia 27.04.2022 r.

 

Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.

 

Nadesłane dokumenty aplikacyjne będą zwracane nadawcy po zakończeniu naboru.

 

Klauzula informacyjna dla procesu rekrutacji.pdf

kontakt